Marketing

Ga direct naar Doeboeken Internetmarketing.

Bij marketing gaat het hierom:

Weet alles van je bedrijf:

  1. de behoeften van je klanten, (de needs) 
  2. de marktgegevens, de trends, en hoe jouw concurrenten het doen (de market)
  3. hoeje je verkoopproces inricht, zowel de output als je proces en de consistente inzet van marketinginstrumenten  ( how sold)

Schatten is een slechte vervanger van echte kennis!

Met Doorpakkers kun je hier goed over sparren

Onder tools vind je:

  • Succesvolle dienstverleners weten pakketten te ontwikkelen die gericht zijn op verschillende behoeften van klanten. Lees meer over Dienstenmarketing.
  • Lees meer over de doeboeken internetmarketing, speciaal voor mensen in creatieve en ambachtelijke beroepen, zoals zorg, textiel, de Mooi sector, bouw, ontwerpers, organisers, cultuur etc..
  • Via internet krijgt je klant al een beeld van je bedrijf. Hoe kun je dit zo verder ontwikkelen dat er een consistent bedrijfsconcept ontstaat? Lees meer over het Trechtermodel  van bedijfsontwerp in het kleine dienstverlenings bedrijf.
  • Voor een generalistische specialist, bijvoorbeeld de adviseur/trainer  is het niet makkelijk een bedrijfsconcept te formuleren. Je kunt immers veel/alles. Maak eens een mindmap onderscheid je praktijk. Zo kun je keuzes maken waardoor je netwerk jou gaat vragen voor dat wat je leuk vindt.
seemly