Rondom de start

Als je jouw bedrijfsconcept hebt ontwikkeld ga je er mee naar buiten.

Sommigen, vooral de dienstverleners, zijn nu klaar om echt  te gaan netwerken en acquireren.

  • Vóór de eerste opdracht heb je je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
  • Je hebt een BTW nummer gekregen.
  • Een aparte bankrekening geregeld en briefpapier.  Zie voor een checklist.
  • Je hebt je administratie opgezet.
  • Met een actie-acquisitie- en promotieplan heb je je inzet van tijd en geld gepland. 

De rest kun je immers niet sturen. Vitamine G heb je nodig: de gunningsfactor.
Vinden jouw opdrachtgevers, jou interessant genoeg om tijd aan te besteden en mee in zee te gaan.
En daarvoor mag jij  vooral geinteresseerd zijn in de behoefte van hen.
Welke meerwaarde kun jij voor opdrachtgevers realiseren?

Ambachten
Bij anderen rondom de start, die financiering nodig hebben voor een pand, gereedschap een auto of voorraad, mag je je plan nog een keer goed bekijken. Het is slim om je plannen zo uit te werken dat het een promotie-instrument wordt van jouw bedrijf.
je kunt in deze fase prima gebruik maken van de diensten van Doorpakkers.

  • vanuit de ogen van de bank gaan wij nog een keer met je door jouw plannen.
  • we versterken je marketingconcept en
  • helpen dit te vertalen in financiële cijfers, waar je zelf alles van weet en dus goed kunt communiceren.

Zo heb je een concreet weldoordacht financieringsplan, waar je mee 'de boer' op kunt. 

Meestal duren gesprekken in deze fase 2 tot 4 uur.
Eerste sparringssessie. Goed voorbereid? Gebruik alvast onze tools.
 

seemly